Υγρα φρενων, αλλη πονεμενη... ιστορια!!!
Αλλαγη καθε δυο χρονια λεει η bmw, αλλα γιατι;
Τα υγρα των φρενων εχουν το 50% της ευθυνης για το σωστο φρεναρισμα και εν γενει την σωστη λειτουργια του συστηματος των φρενων.
Ολα τα υγρα φρενων εχουν θεμα με την συσσωρευση υγρασιας (υδροφιλα), το ποσο υγροσκοπικα ομως εχει να κανει με την ποιοτητα του υγρου, αλλα και την χρηση.
Τα υγρα εχουν προδιαγραφες
DOT και βαθμιδες
3-4-5-5.1-6, το
DOT ειναι τα αρχικα του υπουργειου μεταφορων της Αμερικης (Department Of Transportation) οπου και πηραν την πρωτη τους εγκριση και εχει να κανει με το σημειο βρασμου αλλα και την συσταση τους.
Τα υγρα που προτεινει η bmw ειναι
DOT4 με κυριο συστατικο τους την αιθυλικη γλυκολη, εχουν ανωτερο σημειο βρασμου τους
265 βαθμους κελσιου, ειναι ενα καλο υγρο, υπαρχουν ομως και καλυτερα!!!
Το προβλημα με το υγρο φρενων οπως προειπα εχει να κανει με την συσσωρευση υγρασιας στο κυκλωμα, η υγρασια προερχεται απο την χρηση (ψυξη-θερμανση), απο τα καουτσουκ ελαστικα σωληνακια, απο την παροδο του χρονου, ακομα και απο το πλυσιμο του χωρου του κινητηρα!!!
Ποια ειναι ομως τα καλυτερα υγρα φρενων απο αυτα που προτεινει η bmw;
Τα
DOT5 δεν κανουν για τα αυτοκινητα μας, ειναι ναι μεν λιγοτερο υδροφιλα γιατι το κυριο συστατικο τους ειναι η σιλικονη, αλλα εγκλωβιζουν πολυ αερα και η σιλικονη αποδεδειγμενα δεν ειναι και οτι το καλυτερο για τα στιμουχακια και τα λαστιχενια μερη του συστηματος φρενων.
Τα
DOT5.1 ειναι η εξeλιξη του
DOT4 (DOT4 SUPER...), εχουν συνηθως πιο υψηλο σημεio βρασμου απο τα 4, ειναι ομως πολυ υγροκοπικα και μαλιστα εχουν την ιδιοτητα να μην διαχεουν την υγρασια στο κυκλωμα των φρενων αλλα να την στελνουν στα ακρα (κυλινδρακια δαγκανας-αντλια) και να δημιουργουν οξειδωσεις.
Εαν καποιος χρησιμοποιει
DOT5.1 υγρα πρεπει να τα αλλαζει καθε 6 μηνες ή μετα απο καθε επισκεψη σε πιστα.
Τα
DOT6 ειναι καθαρα αγωνιστικα υγρα και εχουμε πει οτι κανει για τους αγωνες δεν κανει για χρηση δρομου!!!
Η καλυτερη περιπτωση για χρηση δρομου και λιγο πιστα... ειναι τα
DOT4 με οσο δυνατο υψηλοτερο σημειο βρασμου.
Οταν εβαλα τα πολυπιστονα φρενα χρησιμοποιησα τα MOTUL RBF 600 θεωρωντας οτι το σημειο βρασμου τους 312 βαθμους κελσιου ειναι κορυφη για
DOT4 υγρο, ψαχνοντας ομως αργοτερα στην σελιδα της MOTUL ειδα οτι η συσταση για αλλαγη
change every six months or after use in speedway!!!
Τωρα η MOTUL εχει αλλαξει συσκευασια, εχει μεν τα ιδια τεχνικα χαρακτηριστικα, αλλα η υποδειξη για αλλαγη εχει αφαιρεθει...

Προσωπικα πλεον χρησιμοποιω τα ATE SUPER BLUE RACING εναλλαξ με τα ATE SUPER 200 που ειναι τα ιδια υγρα με διαφορετικο χρωμα ωστε να βλεπω ποτε φευγει τελειως το παλιο υγρο απο το κυκλωμα, ειναι
DOT4, εχουν σημειο βρασμου καλυτερο απο της bmw 280 βαθμους και τα αλλαζω καθε 3 χρονια οπως υποδεικνυει ο κατασκευαστης ή 1 φορα τον χρονο εαν συμμετεχω σε καποιο track day.
SOS!!!
Η αλλαγη των υγρων γινεται παντα με το αυτοκινητο μπριζωμενο, ωστε να ανοιγουν οι βαλβιδες του ABS και να γινεται σωστα η εξαερωση!!!