"Ακριβή υπόθεση" το αυτοκίνητο στην Ευρώπη
Μπορεί το αυξημένο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου να έγινε αιτία κοινωνικής αναταραχής παραμονές Χριστουγέννων, με χιλιάδες 162.000 ιδιοκτήτες να καταθέτουν πινακίδες προκείμενου να μην πληρώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφοράς, ωστόσο στην Ευρώπη το αυτοκίνητο είναι πολύ ακριβή υπόθεση.
Κι αυτό, γιατί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δίνεται περισσότερο έμφαση στο κόστος χρήσης παρά στο κόστος κτήσης.
Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, το δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να αποφεύγουν την καθημερινή χρήση ΙΧ αυτοκινήτου.
Ενδεικτικά:
Ολλανδία: "Πληρώνω όσο οδηγώ"
GPS υπολογίζει χιλιόμετρα που διανύθηκαν
Συνυπολογισμός εκπομπών ρύπων
Στόχος:10% μείωση Co2, 50% μείωση κυκλοφορίας
Βρετανία: Απαλλάσσει τα "καθαρά" υπερφορολογεί τα μεγάλα
13 φόροι ΙΧ
35 στερλίνες /έτος για "πράσινα" ΙΧ με εκπομπές έως 120gr Co2/χλμ
405 στερλίνες /έτος για ρυπογόνα με εκπομπές έως 255gr Co2/χλμ
Αστικά διόδια στο Λονδίνο 8 στερλίνες
Γαλλία: εισάγει ετήσια τέλη κυκλοφορίας
Τέλη ταξινόμησης 2.600 ευρώ, για ΙΧ με εκπομπές 160gr Co2/χλμ και άνω
τέλη κυκλοφορίας 160ευρώ/έτος για ΙΧ με εκπομπές 250gr Co2/χλμ και άνω
φοροαπαλλαγή 1000 ευρώ για ΙΧ με εκπομπές 130gr Co2/χλμ
Δανία: Κίνητρα για "καθαρά" ΙΧ
Φόρος αγοράς αυτοκινήτου 200%
Φοροαπαλλαγή στα ηλεκτρικά ΙΧ
Δωρεάν θέση στάθμευσης στα "καθαρά" ΙΧ
Δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ
Και δύο παραδείγματα εκτός Ευρώπης:
ΗΠΑ
Φοροαπαλλαγές για όλα τα αυτοκίνητα κόστους μέχρι 50 χιλιάδες δολάρια
Φοροαπαλλαγές για καθαρά και υβδριδικά αυτοκίνητα από 1300 έως 3000 δολάρια
Κίνα
Κατάργηση φόρων, επιδότηση αγοράς αυτοκινήτου το 2009
Αύξηση πωλήσεων 33%
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης δήλωσε στο ΣΚΑΪ, ότι ο φόρος αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσιος απΆ ό,τι στο μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης.
Πρόσθεσε ότι τα τέλη κυκλοφορίας πλέον είναι στα ίδια επίπεδα κόστους και κατά περιπτώσεις λίγο ακριβότερα ενώ φθηνότερη παραμένει η βενζίνη και η ασφάλιση αυτοκινήτων.
Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να αντιστοιχούν στα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί, μοντέλο που ισχύει στις σκανδιναβικές χώρες τη Γερμανία και τη Βρετανία επισημαίνει ο εκπρόσωπος των Οικολόγων Πρασίνων, Νίκος Χρυσόγελος.
Οι κρατικοί φόροι για την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου στη Δανία είναι 150 % υψηλότεροι από την αξία του τόνισε ο Τσέσπερ Άντερσεν, επιτετραμμένος της πρεσβείας της Δανίας στην Ελλάδα
Πηγή:
https://www.skai.gr/news/environment...#ixzz2UxZIOeO0