Λένε ότι κατά την εκκίνηση, θα πρέπει πρώτα να ζεσταίνουμε το κινητήρα μας, γιατί με βάρβαρη χρήση δημιουργούνται προβλήματα. Πως πρέπει να χειρίζομαι τον κινητήρα μου μέχρι να ζεσταθεί;
Το μεγαλύτερο ποσοστό φθοράς του κινητήρα συντελείται κατά την εκκίνησή του. Τα πρώτα κρίσιμα δέκατα της εκκίνησης, αφενός το λάδι δεν προλαβαίνει να κυκλοφορήσει παντού, αφετέρου είναι κρύο, άρα και πιο παχύρρευστο και δε διεισδύει με την ίδια ευκολία ανάμεσα στις τριβόμενες μεταλλικές επιφάνειες. Για να αποφύγετε λοιπόν τυχόν προβλήματα, διαβάστε πώς πρέπει να φέρεστε στον κινητήρα σας κατά την εκκίνησή του:
• Αφού θέσετε σε λειτουργία τον κινητήρα, τον αφήνετε να δουλέψει για λίγα δευτερόλεπτα στο ρελαντί. Αυτό του επιτρέπει να σταθεροποιήσει τη λειτουργία του πριν τον βάλετε σε φορτίο.
• Δεν χρειάζεται να ζεσταίνετε τον κινητήρα σας σε στάση, ακόμα και το χειμώνα. Ο λόγος είναι, ότι έτσι αργεί να ζεσταθεί κι όσο παραμένει κρύος η καύση είναι χαμηλότερης ποιότητας. Κατά συνέπεια, καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και εκπέμπει περισσότερους ρύπους.
• Η σωστή προθέρμανση γίνεται με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Αρχικά, κινηθείτε με χαμηλή ταχύτητα, κρατώντας τις στροφές του κινητήρα χαμηλά και αποφεύγετε τις απότομες επιταχύνσεις.
• Όταν ο δείκτης της θερμοκρασίας του νερού φτάσει τη σωστή τιμή λειτουργίας, τότε περιμένουμε περίπου 3-4 φορές τον χρόνο που έκανε να ζεσταθεί το νερό, για να έρθει στη σωστή θερμοκρασία και το λάδι. Τότε ο κινητήρας έχει προθερμανθεί και μπορείτε να επιταχύνετε κανονικά.
πηγη https://www.modauto.gr/index.php?opt...temid=88888978