Cobalt
28-03-11, 15:45
Ε10. Κρατήστε αυτήν την ονομασία, γιατί σε λίγο καιρό θα μας απασχολήσει, και μάλιστα πολύ. Το Ε10 είναι ουσιαστικά το βιοκαύσιμο (περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε στο θέμα που ακολουθεί) που στόχο έχει τον περιορισμό των ρύπων. Ως εδώ όλα καλά, θα πείτε. Δεν είναι, όμως, όλα ρόδινα, και φέρνουμε παράδειγμα τη Γερμανία, στην οποία ΤΟ Ε10 ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ Ε5 (τη γνωστή μας αμόλυβδη των 95 οκτανίων). Στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης ήδη δημιουργούνται προβλήματα. ΚατΆ αρχάς, δεν μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να χρησιμοποιήσουν αυτό το καύσιμο. Το τελευταίο έχει ως αποτέλεσμα ορισμένοι ιδιοκτήτες που φουλάρισαν με Ε10 να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους στο συνεργείο για επισκευή. Τα μοντέλα αυτά θα πρέπει πλέον να χρησιμοποιούν την 98άρα αμόλυβδη, κάτι που συνεπάγεται και ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ. Μεγαλύτερο κόστος χρήσης, όμως, θα υπάρξει και για εκείνους που θα χρησιμοποιήσουν την Ε10, καθώς με αυτό το καύσιμο αυξάνεται η κατανάλωση του κινητήρα! Σε όλα αυτά υπάρχει και ένα παρασκήνιο. Οι κακές γλώσσες λένε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν deal με την Ευρωπαϊκή Ένωση.Δηλαδή, δέχτηκαν την εξάπλωση της χρήσης του Ε10,ώστε να πιέσουν την ΕΕ να δεχθεί τη μείωση των εκπομπών ρύπων στα 130 γρ. CO2/χλμ., και από εκεί με παράπλευρα μέτρα να «πάει» στα 120 γρ. (ο αρχικός σχεδιασμός περιλάμβανε απευθείας μείωση των ρύπων στα 120 γρ.CO2). Όπως και να έχει, τα ερωτηματικά είναι πολλά.
ΠΗΓΗ: Autobild
ΠΗΓΗ: Autobild