PDA

Επιστροφή στο Forum : Αναρτήσεις σε Μ3 Ε46



alexk
23-10-12, 15:09
Εδώ θα ήταν καλά να έχουμε όλες τις πληροφορίες για επιλογές αναρτήσεων για το δημοφιλές Μ3 Ε46.

Πολλοί φίλοι φοράνε κάποια ανάρτηση, μπορούν να γράψουν την δική τους εμπειρία και να είμαστε όλοι ενημερωμένοι.

alexk
23-10-12, 15:15
Αυτή λοιπόν είναι μια πολυαναμενόμενη ανάρτηση.

https://www.roadandtrackbyohlins.com/wp-content/uploads/2012/03/RT_Porsche_ny-590x393.jpg

Είναι μια σειρά της όλινς για χρήση δρόμου και πίστας.
Τον επόμενο μήνα θα δωθούν στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το κιτ για το Μ3 Ε46.
Είναι 1-way adjustable ενώ έχει την πατέντα με το Dual Flow Valve για να αλλάζει συμπεριφορά αναλόγως το δρόμο.
https://www.roadandtrackbyohlins.com/2012/03/21/new-applications-launched/

Το κόστος υψηλό θα είναι στα 2500 ευρώ + ΦΠΑ.
Σύντομα θα ξέρουμε και πως δουλεύει όταν αρχίσει κόσμος να την βάζει στα αυτοκίνητά του.
Δεν ξέρω αν θα υπάρχουν επιλογές ελατηρίων.

chief
28-10-12, 09:56
AST sportline II https://www.automac.co.uk/product/Sportline%20II%20ACU-B1104S

Το δικό μου αμαξι το αγόρασα έχοντας πάνω την συγκεκριμενη αναρτηση.
Μια πάρα πολύ καλή Ολλανδικη εταιρία για τους γνωστες .Η αναρτηση ειναι - - 1-way
- Monotube
- Adjustable tοp mounts
- 14 κλικ σκληρότητας
- ελατηρια μπροστα 75Ν και πισω 40Ν με helpers μπροστα και πισω.

Το πρωτο πραγμα που αλλαξα ηταν τα top mounts. Δεν μου αρεσε ο τρόπος ρυθμισης (ειναι σαν της KW και ειναι εντελως λάθος) και αγόρασα top mounts απο την Turner Motorsport τα οποια ειναι εξερετικά και πολύ ευκολα στην ρυθμιση. Το προβλημα ειναι οτι το καλάμι της AST ειχε πάχος 14χιλ και η υποδοχη των Turner top mounts ηταν για ΟΕΜ αναρτηση με καλαμι 16χιλ. Το ελυσα ευκολα το θεμα μεσω τορναδόρου.

Ακολούθως αλλαξα τα ελατηρια με πιο σκληρα. Εβαλα 90Ν μπροστα και 50Ν πισω με αποτελεσμα να αποδίδει αρκετα καλά στην πιστα αλλα να κοπανάει καπως πισω ακομα και με την αναρτηση σε full soft θεση.

Γεννικά πιστεω οτι ειναι μια αναρτηση πολύ τιμια που ακουει με το παραμικρό κλικ.

Στα αρνητικα της ειναι οτι η AST ως εταιρία δεν εχει καλό σερβις στον πελατη πραγμα που το εζησα οταν ηθελα να την κανω σερβις. Αναγκαστικα και πήγα αλλού. Ομως ειναι μια αναρτηση που θα την συστηνα και αξιζει τα χρηματα αγοράς της.


Nitron NTR R1+ https://www.nitron.co.uk/shop/product/9/bmw-e46-m3-csl-ntr-r1

Τα χαρακτηριστικά της ειναι αυτα που γραφει το λινκ.
Την παραγγειλαμε με 100Ν ελατηρια μπροστα και 52Ν πισω και helpers.
Ειναι μια ακριβη για 1-way αναρτηση ομως οι πρωτες εντυπωσεις που μου εχει αφησει ειναι αριστες.
Στο αμαξι δεν ακούγετε κανενας θορυβος και η ποιοτητα κατασκευης ειναι εξαιρετική.
Το αμαξι με την αναρτηση σε full soft θεση ειναι πολυ πολιτισμενο και είναι πιο "μαλακό" με ωραιο βυθισμα στις ανωμαλίες του δρομου ακόμη και απ την ΟΕΜ αναρτηση.
Η ρυθμιση των top mounts ειναι πανευκολη και ιδια με των τοπ μαουντς της Turner Motorsport και ελπιζω να ειναι καλη και αποδοτική και στην πιστα για να γραψω εντυπωσεις.

Μεχρι στιγμης απ την AST ειναι πολυ ανωτερη.
Να πω εδω οτι και οι δυο ειναι full coilover και πισω με την διαφορα οτι η AST εχει το πισω ελατηριο να ακουμπάει στο υψος του θόλου και στο υψος του τροχου να μην υπαρχει τιποτα ενω η Nitron να εχει το ελατηριο στο υψος του τροχου και στο πανω μερος που ειναι ο θόλος να μην υπαρχει κατι περα απο to rear mount.

Thomelef
28-10-12, 10:48
TEIN superstreet με EDFC.
120kg μπροστά και 170kg πίσω για τα ελατήρια. πίσω είναι ολίγον τι τσιμέντο το αμάξι, αλλά πατάει πάρα πολύ καλά.
το αμάξι είναι χαμηλωμένο 2.5cm μπρός πίσω απ'ότι είναι με την μαμά ανάρτηση, χωρίς να κάνω κάποιες αλχημείες. θεωρώ ότι τουλάχιστον έτσι κρατάς σταθερό το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, απλά κατεβάζοντας το όπως είναι.
έχει ρυθμισόμενα τοπ μάουντς, 16 σκάλες σκληρότητας, και πίσω έχει ανεξάρτητο ελατήρτιο που πατάει πάνω στο ψαλίδι όπως η μαμά. δεν είναι κόιλ με λίγα λόγια.
σαφώς πολύ πιο ωραία απο την μαμά, αλλά αρκετά πιο άβολη και δίσχρηστη.
δεν μαμιέται όμως, μου αρέσει...

alexk
26-11-12, 19:20
Ερώτηση.

Τι ελατήρια πρέπει να πάρω εγώ για την ανάρτηση ?
Το πίσω ελατήριο θα είναι βαρελάκι και όχι coilover.

Vasilis M3
26-11-12, 19:58
Εγώ λέω να πάρεις την καινούργια της Ohlins να την δοκιμάσεις για να έχουμε μια σφαιρική εικόνα του πράματος:th_Laie_67-1::thumbsup:

alexk
26-11-12, 20:05
Εγώ λέω να πάρεις την καινούργια της Ohlins να την δοκιμάσεις για να έχουμε μια σφαιρική εικόνα του πράματος:th_Laie_67-1::thumbsup:

Αποφάσισα να πάρω αγωνιστική ?hlins :)

chief
26-11-12, 20:24
Οταν λες αγωνιστικη, εννοεις "καθαροαιμη" αγωνιστικη αναρτηση Αλεξ;

Επειδη ρωτας πιο πανω για ελατηρια, γνωμη μου ειναι οτι δεν μπορει να δουλεψει σωστα μια αγωνιστικη αναρτηση με "πολιτικα" ελατηρια.

alexk
26-11-12, 20:43
Χριστόφορε, ναι καθαρά αγωνιστική.
Πίσω δεν βάζω coilover γιατί ο θόλος θα παραδώσει πνεύμα.

Γιατί θεωρείς ότι δεν μπορεί να δουλέψει η ανάρτηση με το ελατήριο στο ψαλίδι ?
Αν το ελατήριο είναι σωστό, δεν βλέπω το λόγο να μην δουλέψει.

chief
26-11-12, 20:49
Οχι δεν ειπα οτι δεν δουλευει το ελατηριο στο ψαλιδι. Καμια σχεση.

Ειπα οτι δεν μπορει να δουλεψει σωστα μια αγωνιστικη αναρτηση με ενα μαλακο-καθημερινο ελατηριο.
Με λιγα λογια πιστευω οτι ειναι λαθος ενα αμαξι σαν και το δικο σου ή το δικο μου να φοραει καθαρη αγωνιστικη αναρτηση εστω και με ελαφρυα ελατηρια.

alexk
26-11-12, 20:53
Μα δεν θα βάλω μαλακό ελατήριο για κάθε μέρα Χριστόφορε.

Το αυτοκίνητο δεν το κυκλοφορώ καθημερινά και όταν το κυκλοφορώ στο δρόμο, δεν είναι πρόβλημα μιας και ο ασφαλτοτάπητας στην Ελβετία είναι σαν πίστας, τέλειος.

Thomelef
26-11-12, 21:01
αν κρίνω απο του μάνου, ακόμα και απο τότε που η ανάρτηση του ήταν με ανεξάρτητο ελατήριο, είναι πολύ hard core στις σκληρές ρυθμίσεις.

νομίζω ότι κάτι παραπάνω απο αυτό, θα ήταν υπερβολή για ένα κανονικό αμάξι. ξανασκέψου το αλέξη το να βάλεις καθαρά αγωνιστική ανάρτηση.

αν οι μανίσιες σου είναι για αλλαγή γενικότερα, μίλα με τον νίκο που έκανε revalving σε μανίσια απο σι ες ελ, και έχει πάθει την πλάκα του λέει.

chief
26-11-12, 21:04
Να την χαρεις οπως γουστερεις τοτε φιλε και ελπιζω να ειναι Ohlins αφου ειναι κορυφη. Εχεις καταληξει αν θα ειναι 2-way ή 3-way ?

Τα ελατηρια στο ψαλιδι τυπου βαρελακι, νομιζω πρεπει να εχουν περιπου τα διπλασια κιλα απ οτι θα καθονταν τα ελατηρια σε σημειο coilover.
Στην περιπτωση την δικη σου, νομιζω η Ohlins θα σε κατευθυνει για τα ελατηρια και νομιζω ειναι αναλογα με την πιεση που δουλευει η βαλβιδα και γεννικα η αναρτηση.

alexk
26-11-12, 21:14
αν κρίνω απο του μάνου, ακόμα και απο τότε που η ανάρτηση του ήταν με ανεξάρτητο ελατήριο, είναι πολύ hard core στις σκληρές ρυθμίσεις.

νομίζω ότι κάτι παραπάνω απο αυτό, θα ήταν υπερβολή για ένα κανονικό αμάξι. ξανασκέψου το αλέξη το να βάλεις καθαρά αγωνιστική ανάρτηση.

αν οι μανίσιες σου είναι για αλλαγή γενικότερα, μίλα με τον νίκο που έκανε revalving σε μανίσια απο σι ες ελ, και έχει πάθει την πλάκα του λέει.

Τι κανονικό αυτοκίνητο φίλε μου ? :original:
Εδώ το ετοιμάζω 2 μήνες το οδηγώ 2 μέρες, μετά το ετοιμάζω πάλι 2 μήνες, ούτε φερράρι να ήταν χαχαχα
Δεν με πειράζει να είναι σφιχτή ρε συ. Και στο Ζ3 είναι τέρμα σφιχτή, μιλάμε για υπερβολικά σφιχτή αλλά μια χαρά είναι και το έχω καθημερινό.
Τα δικά μου αμορτισέρ έχουν κάνει μόλις 20χιλ χλμ, αλλά πλέον θέλω κάτι διαφορετικό, πιο καλό.
Η εργοστασιακή ανάρτηση είναι εκπληκτική στο δρόμο και στο Ρινγκ. Γι'αυτό ο Νίκος ενθουσιάστηκε.
Σε πίστα με τα cup γυρίζει σαν κατσίκι, υπερβολικά πράγματα.
Νιώθω μεγάλη ανασφάλεια πλέον και δεν γουστάρω πια την εργοστασιακή ανάρτηση.



Να την χαρεις οπως γουστερεις τοτε φιλε και ελπιζω να ειναι Ohlins αφου ειναι κορυφη. Εχεις καταληξει αν θα ειναι 2-way ή 3-way ?

Τα ελατηρια στο ψαλιδι τυπου βαρελακι, νομιζω πρεπει να εχουν περιπου τα διπλασια κιλα απ οτι θα καθονταν τα ελατηρια σε σημειο coilover.
Στην περιπτωση την δικη σου, νομιζω η Ohlins θα σε κατευθυνει για τα ελατηρια και νομιζω ειναι αναλογα με την πιεση που δουλευει η βαλβιδα και γεννικα η αναρτηση.


Δεν έχω αποφασίσει ακόμη Χριστόφορε για 2-way vs. 3-way.
Ίσως μείνω στο 2-way και αν μελλοντικά θέλω περισσότερη ρυθμισημότητα, να κάνω upgrade τις βαλβίδες.
Ήθελα και τι δική σας άποψη για τα κιλά των ελατηρίων μιας και έχετε ασχοληθεί.

chief
26-11-12, 21:22
Για τα κιλα των ελατηριων ειναι αυτο που δου εγραψα πριν.
Στην δικια μου αναρτηση εχω 100NM ελατηριο μπροστα.
Το ελατηριο αυτο θα ηταν λαθος να το ειχα σε μια Nitron 3-way φουλ αγωνιστικη. Θα ηταν πολυ λιγο για την δουλεψει σωστα. Μαλλον 150αρι θα ηθελε.
Γι αυτο εγραψα οτι θα σε κατευθυνει η Ohlins για τα ελατηρια (θα σου δωσει περιθωριο) αναλογα με την αναρτηση που θα διαλεξεις και την βαλβιδα που θα εχει.

alexk
26-11-12, 21:31
Ωραία, θα δω τι θα μου πούνε.
Θα δω τι φοράω στο Ζ3, είναι πολύ σφιχτό πάντως. Πατάω ολόκληρος πάνω στο θόλο (100 κιλά) και θέμα αν κατεβαίνει 1 εκατοστό.

zannis
27-11-12, 04:17
Εγω παιδια σκεφτομαι για KONI ρυθμιζομενα τα κιτρινα και HR ελατηρια...ολοι ομως προτειμουν εδω koni με eibach ελατηρια!!! Ξερει κανεις ποσους ποντους χαμηλωνει το αμαξι με HR ????

gnx
27-11-12, 09:14
Zanni, εγώ θα κοιτούσα και τα ground control

NICK_M3
27-11-12, 10:47
Alex πήρα μια γεύση δυστυχώς απο τα ohlins και το custom κιτάκι και το dfv

Απλα πάς κ την παίρνεις. Στην dfv ξερεις οτι θα δώσουν ελατήριο.

Στο κιτάκι να επιλέξεις ελατήριο μπρος/πίσω κοντά στα κιλά του μαμά..
το αμάξι θα "κρατιέται" απο το ελατήριο σαν βάρος κ όλη την δουλειά θα την κάνει αυτό το γ@μω αμορτισέρ...είναι κλάμα..

Για μένα φτιάξε κιτάκι..το πάς το αφήνεις κ σε 2-4 μέρες το πήρες κ το οδηγάς κ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ αμα γουστάρεις....

εαν δεν είχα πάρει το multi πριν λίγο καιρό δεν θα το συζήταγα θα είχε γίνει το custom...( πάλι καλά που έχει το Multaki ohlins και χαίρομαι λίγο )

5-6 χιλιάρικα αλλά.....
προσωπικά μπήκα σε χαντάκι 40 πόντους δεν κατάλαβα ΤΙΠΟΤΑ κ σημάδευα ΟΛΕΣ τις λακούβες στο δρόμο κ η μαμά αναρτηση που φοράω απλα κοπανάει σε σχέση με αυτό το πράμα...

για πιο εύκολη λύση πήγαινε dfv...ξέρεις..

alexk
27-11-12, 12:05
Νίκο ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Θα πάρω Ohlins κιτ, και όχι το Ohlins DFV.
Ναι όποιος έχει οδηγήσει Ohlins ξέρει τι διαφορά μπορεί να κάνει μια τέτοια ανάρτηση thumb

Κοίτα, έχω βρει μια λύση από Αμερική.
Το κιτ έχει εμπρός monotube καλάμι και πίσω έχει TTX36 inline (το reservoir είναι inline).
Είναι 2-way ρυθμιζόμενο.

Εδώ φώτο του κιτ αυτού.

https://www.clubcsl.com/CSL/ohlins/E46M3_laydown_wm.jpg

Υπάρχει και επιλογή να το κάνω 3-way, δεν είμαι σίγουρος ότι μου χρειάζεται βέβαια.

Κοιτάω όμως να δω άν μπορώ να βρω κιτ με το TTX46 club sport εμπρός καλάμι.
Αυτό είναι μια πιο φθηνή λύση του κορυφαίου TTX46.
Εδώ η φώτο
https://www.clubcsl.com/CSL/ohlins/TTX46MT.gif
Είναι 2-way adjustable και βασικά η τεχνολογία του είναι αντίστοιχη των αμορτισέρ F1.
Tο δε βάρος του είναι εξωφρενικά χαμηλό.
Φυσικά θα είναι πιο ακριβό από το άλλο καλάμι με τα external reservoirs, δεν ξέρω ακόμη πόσο αλλά ξέρεις το να ξέρεις ότι μπορούσες να έχεις βάλει το κορυφαίο και έβαλες το "απλό" (ο Θεός να το κάνει απλό), είναι ψυχολογικό.

Εσύ τι θα έκανες ?
1. Θα έπαιρνες 3-way ?
2. Θα έκανες την υπέρβαση για να πάρεις τα ΤΤΧ εμπρός καλάμια ?

Κόστη :
Το κιτ που ανέφερα αρχικά με ελατήρια και camber plates, 6795$
To κιτ ^ με upgrade για 3-way 8795$ (επιπλέον 2000$)
Για εμπρός με ΤΤΧ46 clubsport δεν βρήκα ακόμη τιμή, αλλά το βλέπω να είναι όλο μαζί 9000$

NICK_M3
27-11-12, 12:26
αλεξη το βάρος είναι πραγματικά γελοίο !!!

επιασα ολοκληρο μπροστινό wrc με το reservoir επανω κ με έπιασε κατάθλιψη...

εμαθα δε οτι μόνο το καλάμι για κάθε μπροστινο κοστίζει περίπου 350-400euro...ασε πόσο πάει η μπότα..

εαν ήμουν στην θέση σου θα πήγαινα το τουτουνι στην ohlins κ θα το άφηνα..

νομίζω οτι το 46 είναι too much...νομίζω..αλλά πάλι είμαι κ ηλίθιος χρόνια τώρα..

κ πάνω απο 2 ρυθμίσεις...ξέρω γω...μην μπλέξεις απο την μια αλλά απο την άλλη High-low rebound είναι πολύ μεγάλο θέμα...εαν το κατέχεις ( που το κατέχεις ) κάνεις παπάδες...

είναι καθαρά δικό σου θέμα κ πιο πολύ το κοστολόγιο!!

στην τελική αμα πείς τα σκάω παίρνεις ttx-46 3-way κ τελειώνεις μια κ καλή.
Κάτσε μετά να το μάθεις απο στήσιμο κ να εχεις ενα πράμα κ για super market και για ring και για montza...είμαι πολύ σίγουρος οτι θα τα κάνει όλα...
με ελάχιστο χαμήλωμα απλά θα κάνει τούμπες
Οσο για το top mount πάρε αυτο που θές κ τα παιδάκια εκει πάνω θα το φτιάξουν να μπεί μια χαρά...

manos///3
27-11-12, 12:28
Aλεξη γιατι να δωσεις 6Κ ,ενω με τα μισα χρηματα θα παρεις αυτο που θες και με το παραπανω.

Κορυφη η ohlins ομως πιστευω απευθυνεται σε motorsport επαγγελματιες για τα τετρατροχα.

NICK_M3
27-11-12, 12:38
Aλεξη γιατι να δωσεις 6Κ ,ενω με τα μισα χρηματα θα παρεις αυτο που θες και με το παραπανω.

Κορυφη η ohlins ομως πιστευω απευθυνεται σε motorsport επαγγελματιες για τα τετρατροχα.

ρε ξέρεις ποιο είναι το θέμα?

το πώς πατάει το αυτοκίνητο είναι σε άλλο επίπεδο...

απο την στιγμή που μπήκα σε 2 αυτοκίνητα με ohlins ανάρτηση απλά δεν θα ξαναβγάλω μαμα ανάρτηση για οτιδήποτε άλλο πλήν των χρυσών...

το ίδιο έκανα κ με το μηχανάκι...
ελεγα "σιγά μωρε που θα δώσω 3χιλ παραπάνω για τα ohlins" ειχα οδηγήσει το απλό κ την μέρα που ήταν να το πάρω κανω test ride και ενα με ohlins...μετα απο 10 λεπτά γυρνάω πίσω κ λέω " ακυρο το απλό σταμάτα τα χαρτιά παίρνω το "s" "

απλά...

αφού πετάς που πετάς τα ωραία σου λεφτάκια κανε κράτη κ πέτα τα μια κ καλή στον δρόμο...πλέον αυτό θα κάνω( στο επόμενο τουτούνι...)

alexk
27-11-12, 12:42
στην τελική αμα πείς τα σκάω παίρνεις ttx-46 3-way κ τελειώνεις μια κ καλή.
Κάτσε μετά να το μάθεις απο στήσιμο κ να εχεις ενα πράμα κ για super market και για ring και για montza...είμαι πολύ σίγουρος οτι θα τα κάνει όλα...
με ελάχιστο χαμήλωμα απλά θα κάνει τούμπες
Οσο για το top mount πάρε αυτο που θές κ τα παιδάκια εκει πάνω θα το φτιάξουν να μπεί μια χαρά...

Θα δω πόσο στοιχίζει το ΤΤΧ46 και μετά θα αποφασίσω.
3-way μάλλον είναι πιο καλά, λέω και εγώ τώρα :original:



Aλεξη γιατι να δωσεις 6Κ ,ενω με τα μισα χρηματα θα παρεις αυτο που θες και με το παραπανω.

Κορυφη η ohlins ομως πιστευω απευθυνεται σε motorsport επαγγελματιες για τα τετρατροχα.

Για τον ίδιο λόγο που πήρα CSL αντί για απλό Μ3, θέλω το καλύτερο.
Δεν θέλω KW, nitron κτλ, θέλω το καλό πράγμα.
Αγώνες δεν τρέχω, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να πάρω καλή ανάρτηση.

alexk
27-11-12, 12:44
Αυτό που γράφει ο Νίκος είναι ΑΚΡΙΒΩΣ η αίσθηση που έχεις όταν έχεις οδηγήσει όλινς.
Απλά δεν υπάρχει καμμία μα καμμία σχέση με οτιδήποτε άλλο.

Και εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ η αίσθηση.

manos///3
27-11-12, 12:47
Νικο καταρχάς σου βαζω Χ γιατι εχεις εξαφανιστει :original:
Δωσε κ τα συγχαρικια μου στο Μανωλη, το smg πετουσε!

Κοιτα , δεν εχω δοκιμασω ποτε ohlins, αλλωστε οτι πληρωσεις παιρνεις...
Εγω ειμαι απολυτα ικανοποιημενος απο τη nitron . Και εχω αυξημενες απαιτησεις απο την αναρτηση. Δε το παω βολτα , του πινω το αιμα.
Αυτο το παραπανω της αναρτησης θα το χρειαστει ενας επαγγελματιας οδηγος αγωνων ωστε να ειναι ανταγωνιστικος.
Κ ο Αλεξης δε το θελει το csl για αγωνες. Πιστευω να γινομαι κατανοητος...

NICK_M3
27-11-12, 12:56
ειναι η μ@λακία που δέρνει τον εγκέφαλο ρε μάνο !!!!

Θα είχα την ίδια γνώμη με σένα( που άλλωστε αυτήν είχα χρόνια τώρα ) αλλά εκανα την πατάτα κ δοκίμασα...




p.s.1 sorry που έχω χαθεί ειμαι για κλωτσιές το ξέρω, αλλα κάποια προσωπικά θέματα με έχουν αποσυντονίσει εντελώς. Θα σε πάρω τηλ να τα πούμε.

ps.2. χθες μίλαγα με τον μανωλή κ με ρώταγε...θα τον ενημερώσω!!!!

alexk
27-11-12, 12:58
Κ ο Αλεξης δε το θελει το csl για αγωνες. Πιστευω να γινομαι κατανοητος...

Όμως ο Αλέξης είναι βαρεμένος στον εγκέφαλο.

NICK_M3
27-11-12, 12:59
Όμως ο Αλέξης είναι βαρεμένος στον εγκέφαλο.

χαχαχαχαχαχα

δες τι εγραψα πιο πάνω στον μάνο !!!!!:th_Laie_67-1:

manos///3
27-11-12, 13:00
Όμως ο Αλέξης είναι βαρεμένος στον εγκέφαλο.

:hystericalbs1::hystericalbs1::hystericalbs1:

Τις φορας και στο aprilia και τρελαίνεσαι :original:

alexk
27-11-12, 13:05
:hystericalbs1::hystericalbs1::hystericalbs1:

Τις φορας και στο aprilia και τρελαίνεσαι :original:

Nαι και το άτιμο έχει superbike valving από το εργοστάσιο.
Μετά τι να κάνεις πες μου ? Όχι πες μου ?
Ξέρεις παθαίνεις και άλλο πρόβλημα, θες να δεις στο αυτοκίνητο μόνο αυτήν την ανάρτηση, Με οτιδήποτε άλλο ξενερώνεις πολύ άσχημα.

alexk
28-11-12, 19:11
Στο κιτάκι να επιλέξεις ελατήριο μπρος/πίσω κοντά στα κιλά του μαμά..
το αμάξι θα "κρατιέται" απο το ελατήριο σαν βάρος κ όλη την δουλειά θα την κάνει αυτό το γ@μω αμορτισέρ...είναι κλάμα..


thumbthumbthumb

Ο γκουρού φίλος μου, σήμερα μου είπε ακριβώς το ίδιο πράγμα.
Να βάλω ελατήρια κοντά στα εργοστασιακά, για να κρατάει το βάρος του αυτοκινήτου και το αμορτισέρ θα κάνει τη δουλειά.

Είδα ότι είχες γράψει ότι είναι προοδευτικά τα εργοστασιακά Νίκο, ξέρουμε τα νούμερα όμως ?

NICK_M3
29-11-12, 11:30
thumbthumbthumb

Ο γκουρού φίλος μου, σήμερα μου είπε ακριβώς το ίδιο πράγμα.
Να βάλω ελατήρια κοντά στα εργοστασιακά, για να κρατάει το βάρος του αυτοκινήτου και το αμορτισέρ θα κάνει τη δουλειά.

Είδα ότι είχες γράψει ότι είναι προοδευτικά τα εργοστασιακά Νίκο, ξέρουμε τα νούμερα όμως ?

καπου τα εχω κρατήσει τα νούμερα θα ψάξω να τα βρώ

ειναι κάτι τελείως κουλό για το csl. πολύ λίγα κιλά!!!
ειδικά το μπροστινο.
Εχει ομως μεγάλη διαφορά στις δυνάμεις του αμορτισέρ απο το "απλο" Μτριο. Επίσης θυμάμαι οτι μου είχε πει ο τεχνικός εδω οτι το μπροστίνο λειτουργεί σαν μπάρα στρέψης για αυτό κ είναι μόνο 3 σπείρες κ το πίσω μετά απο 10 πόντους συμπίεσης είχε ακόμη 10 πόντους να δουλέψει...

θα τα βρω τα νούμερα κ θα στα στείλω

alexk
29-11-12, 11:54
Ευχαριστώ Νίκο thumb

chief
29-11-12, 13:03
Παντως τα κιλα του ελατηριου εχουν αμεση σχεση με την βαλβιδα του αμορτισέρ και αυτό για να υπάρχει μια συνεργασια μεταξυ ελατηριου και αμορτισερ.

Εαν μια αναρτηση πχ Νιτρον NTR ειναι κατασκευασμενη για 80ΝΜ ελατηριο τοτε το αμορτισερ ειναι ρυθμισμενο γι αυτα περιπου τα κιλά και με ενα περιθωριο μαλον 20NM πανω-κατω για να υπαρχει μια σωστη συνεργασία μεταξυ του ελατηριου και του αμορτισερ μεσω του βαλβιδίσματος.

Στην δικια μου αναρτηση είχαμε παραγγηλει τα ελατηρια και τα κιλα τους, μαζι με την κατασκευη της αναρτησης.
Ισως το ιδιο να γινεται και με την Ohlins και να προσαρμοζουν την λειτουργια της αναρτησης συμφωνα με τα ελατηρια που θελει ο πελάτης.

Υπάρχει και η περιπτωση, λογο του οτι η Ohlins ειναι κορυφαια αναρτηση σε ποιοτητα και τεχνολογια, να μην χρειαζεται να υπαρχει οποιαδηποτε προσαρμογη της βαλβιδας μεσω του τροπου που δουλευει η βαλβιδα και το εμβολο της συγκεκριμενης αναρτησης.

Επειδη πιο πανω ο Αλεξης εγραψε για το body roll που νιωθει με την μαμα αναρτηση του CSL και μιας και μιλαμε για λιγα κιλα ελατηριων, να πω εδω οτι σιγουρα το φαινομενο αυτό θα μειωθει αισθητα με μια aftermarket αναρτηση και με το χαμηλομα του αυτοκινητου.
Ομως, το ρολλ εχει να κανει ΚΑΙ με τις προδιαγραφες των ελατηριων .

alexk
29-11-12, 21:48
Σήμερα μίλησα κατ'ευθείαν με Ohlins, με τον R&D manager των αγωνιστικών αναρτήσεων για αυτοκίνητα.
Για τα ελατήρια αυτός είπε ότι θα χρειαστώ 10-14 κιλά εμπρός και τα μισά πίσω άν είναι coilover. Στην περίπτωσή μου θα πρέπει να υπολογίσω τα κιλά για το πίσω.

Επίσης, με έβαλε σε επικοινωνία με τον Μπάμπη Κολιγιάννη, Έλληνας που πλέον δουλεύει στην αντιπροσωπεία της Ohlins στην Γερμανία.
Ο Μπάμπης ήταν ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και πριν 2 χρόνια πήγε στη Γερμανία. Μάλιστα είχαμε γνωριστεί πολλά χρόνια πριν στην Ελλάδα.
Τι μικρός που είναι ο κόσμος τελικά !
Και φυσικά μίλησα με τον Μπάμπη σήμερα και με εξυπηρέτησε πολύ. Βασικά το Γενάρη που θα έχει το κιτ Road & Track στα χέρια του, θα κάνει τις μετρήσεις να δει τι πρέπει να κάνουμε για να ταιριάξει το TTX46 clubsport εμπρός.
Φανταστικός γνώστης και πολύ εξυπηρετικός, τι να πω είμαι πολύ χαρούμενος έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα.

Κάτι άλλο.
Ο R&D manager μου έλεγε για μια σύγκριση που κάνανε πριν λίγο καιρό για το κιτ road & track, με Porsche 997 GT2 RS.
Η σύγκριση ήταν μεταξύ της εργοστασιακής PASM ανάρτησης, της KW Variant 3 και της Ohlins Road & Track.
Είχαν οδηγό αγώνων να δοκιμάσει χρόνους κτλ και επίσης δοκίμασε ο ίδιος και άλλοι συνάδελφοί του από Ohlins.
Ο γύρος ήταν περίπου στο ένα λεπτό και κάτι.
Η KW μείωσε 0.5 δευτερολέπτου και η Ohlins 1.5 δευτερόλεπτο.
Τραγική διαφορά για ίδιες συνθήκες κτλ.
Μου είπε ότι η διαφορά επαναλήφθηκε από όλους όσους δοκιμάσανε, παρ'όλο που δεν γυρνούσαν στον ίδιο ρυθμό, αλλά η βελτίωση ήταν αντίστοιχη.
Τον ρώτησα φυσικά τι διαφορά πιστεύει θα έκανε το TTX κιτ στην ίδια περίπτωση.
Πιστεύει ότι 3 δευτερόλεπτα θα ήταν εφικτά, μιας και η ανάρτηση είναι πραγματικά εκπληκτική.
Βέβαια ξεκαθάρισε ότι από άποψη άνεσης, απλά την ξεχνάς με την ΤΤΧ.
Επίσης, μιας και αγωνιστική δεν έχει προστασία από αλάτια κτλ.

Όλα βαίνουν καλώς λοιπόν.
:thumbsup:

Βρήκα μια συνέντευξη του Μπάμπη https://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=346&article=10241

soc12r
29-11-12, 22:10
H kw v3 για να γίνει σωστή πρέπει να γινει η αναβάθμιση που έκανε ο nickm3 και πάλι σαν την nitron του μανου δεν ειναι ...thumb

NICK_M3
30-11-12, 12:57
πολλά τα κιλά αλεξ
πολλά...

δεν εχω βρεί το χαρτί αλλά νομίζω οτι το νούμερο το μαμα ειναι ΤΡΑΓΙΚΑ μικρότερο..
αν θυμάμαι και καλά για το 92αρι το 35αρι δίνουν για r&t ανάρτηση ενα 6 μπροστά...

αν πάς σε τέτοιο νούμερο θα γίνει μπετό.
Ειχα βάλει στην kw 12 μπροστά για να αντισταθμίσω το αμορτισέρ...

εγω που μίλησα με τον πάνο που είναι αντιπρόσωπος και service εδω για την ohlins και την apracing ξεκινήσαμε μια κουβέντα για 5-6 κιλά μπροστά και 6-7 κιλά γραμικό πίσω στην μαμα θέση..

Ο ίδιος βέβαια μου είπε οτι η r&t που θα βγάλουν για το Μτριο θα είναι καταπληκτική...κ στα μισα κ λιγότερα λεφτά...κ απο οτι είδα σε evo οντως και αυτή μαμαει...

gnx
30-11-12, 13:16
Ερώτηση που αφορά και εμένα με το ζήτα

Τα μαμά ελατήρια του ε46Μ3 είναι progressive, δεν ειναι γραμμικά, σωστά;

Επίσης έχει κανείς κάποιο πινακάκι όπου φαίνεται η αντιστοιχία μέτρησης σκληρότητας αμορτισέρ με κιλά, NM και Λίμπρες για να αποκτήσουμε και εμείς οι ρούκηδες καλύτερη εικόνα;

alexk
30-11-12, 13:36
Νίκο του CSL είναι μέσο όρο 3.5 κιλά.
Του απλού Μ3 είναι κάτω από 3 κιλά (πάλι μέσο όρο).

Ναι Γιώργο, τα εργοστασιακά ελατήρια είναι προοδευτικά, το έχει αναφέρει ο Νίκος και άλλοι αρκετές φορές.

Τα spring rates είναι είτε lbs/inch είτε σε Νm/mm (το οποίο είναι και όμοιο με kg/mm).

10Νm/mm = 1 kg/mm
1kg/mm = 10Nm/mm

10 Nm/mm = 57.1 lbs/in
1kg/mm = 57.1 lbs/in

NICK_M3
30-11-12, 15:11
Νίκο του CSL είναι μέσο όρο 3.5 κιλά.
Του απλού Μ3 είναι κάτω από 3 κιλά (πάλι μέσο όρο).

Ναι Γιώργο, τα εργοστασιακά ελατήρια είναι προοδευτικά, το έχει αναφέρει ο Νίκος και άλλοι αρκετές φορές.

Τα spring rates είναι είτε lbs/inch είτε σε Νm/mm (το οποίο είναι και όμοιο με kg/mm).

10Νm/mm = 1 kg/mm
1kg/mm = 10Nm/mm

10 Nm/mm = 57.1 lbs/in
1kg/mm = 57.1 lbs/in

Δεν μπορω να βρω το χαρτι που τα εγραψα το μπελά μου

νομίζω οτι ειναι 2,5 μπροστά κ 5 ή 6 πίσω (αλλα δεν ειμαι σίγουρος...) αλλά οι δυνάμεις του αμορτισέρ ειναι πιο πάνω αρκετα.
στο απλό Μτριο ειναι πιο πολλά κιλά το ελατήριο κ πιο κάτω το dumping..



Γνώμη μου μετά απο πολύ ψάξιμο είναι να μην πάς με "τέτοιο" αμορτισερ σε πολλά κιλά...

zaharias
02-01-13, 10:02
Ερωτηση περι coilover..
Τα spring rates των ελατηριων, παιζουν ρολο στην ανεση (μαλακη-σκληρη) ή και το αμορτισερ..?? Και πως μπορουμε να καταλαβουμε αν μια coilover, η οποια εχει μονο ρυθμιση σε υψος, αν ειναι σκληρη ή μαλακη..??
Απο καιρο ηθελα να το ρωτησω, απλα ειπα να μην ανοιξω καινουργιο θεμα..

alexk
04-01-13, 23:59
Ναι παίζουν ρόλο.
Για ποια ανάρτηση ενδιαφέρεσαι ?
Άν θέλεις πάντως κάτι ποιοτικό με σχετική άνεση και χαμηλό κόστος, στείλε μου πμ να προτείνω κάτι.

xxxristos
07-01-13, 19:24
Παίζουν και τα helpers ρόλο στην συμπεριφορά των ελατηρίων όμως!

chief
07-01-13, 20:00
Δεν νομιζω να παιζουν τοσο ρολο αμα σκεφτεις ποσα σημαντικα εξαρτηματα υπαρχουν για το κρατημα του αυτοκινητου.
Ο κυριος σκοπος των helpers ειναι να μπαινουν στην περιπτωση τοποθετησης κοντου ελατηριου.

manos///3
08-01-13, 00:21
Nein....

Thomelef
08-01-13, 09:28
los lougren spoken...

manos///3
08-01-13, 10:53
Το helper λειτουργει ως πρωτευον ελατηριο κατα τη ρυθμιση υψους.
Οταν μειωνεται ή αυξανεται το υψος ,η αποφορτιση ή φορτιση εκτελειται απο το helper. Ετσι το κυριως ελατηριο επηρεαζεται ελαχιστα εως καθολου.

Αν δεν υπαρχουν helpers, οταν αυξήσουμε το υψος η αναρτηση θα σκληρύνει ενω οταν μειωσουμε το υψος θα μαλακωσει.

manos///3
08-01-13, 18:16
Ο κυριος σκοπος των helpers ειναι να μπαινουν στην περιπτωση τοποθετησης κοντου ελατηριου.

Tελικα εχεις δικιο. :original:

Απαντηση
''The helper spring is needed to achieve the correct ride height. Without it, a longer main spring must be used and it will rattle loose at full droop when the car ride height is lowered. The helper allows the car to be lowered while still keeping the main spring located on the platform''.
Βen Brown
Nitron Design Engineer

manos///3
08-01-13, 18:17
Το helper λειτουργει ως πρωτευον ελατηριο κατα τη ρυθμιση υψους.
Οταν μειωνεται ή αυξανεται το υψος ,η αποφορτιση ή φορτιση εκτελειται απο το helper. Ετσι το κυριως ελατηριο επηρεαζεται ελαχιστα εως καθολου.

Αν δεν υπαρχουν helpers, οταν αυξήσουμε το υψος η αναρτηση θα σκληρύνει ενω οταν μειωσουμε το υψος θα μαλακωσει.

Ακυρο

zannis
13-01-13, 16:54
Κατεληξα με κοιλοβερς τελικα 18 way adjustable from Status Gruppe Tuning !!!!Einai telies