PDA

Επιστροφή στο Forum : BMW Vision Efficient Dynamics



Vasilis
26-12-09, 23:46
Η BMW αποκάλυψε το Vision Efficient Dynamics, ένα πρωτότυπο που, σύμφωνα με τη βαυαρική εταιρεία, δείχνει τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα εφαρμόσει στα μελλοντικά της μοντέλα. Το concept, που θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, πλησιάζει σε διαστάσεις τη Σειρά 3 (μήκος 4.600 mm), αλλά προσφέρει επιδόσεις εφάμιλλες της Μ3 με κατανάλωση χαμηλότερη από ένα... MINI!

"Καρδιά" του Vision Efficient Dynamics είναι ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 3κύλινδρο turbodiesel και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο turbodiesel, ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω, αποδίδει 163 ίππους και κινεί τους πίσω τροχούς. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 33 ίππους (με δυνατότητα να φτάσει, για περιορισμένα χρονικά διαστήματα, τους 51) και κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ ο άλλος αποδίδει 80 ίππους (που, στιγμιαία, μπορούν να γίνουν... 140!) και κινεί τους εμπρός τροχούς. To πρωτότυπο της BMW μπορεί να κινηθεί είτε μόνο με τον turbodiesel, είτε μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες, είτε και με τα δύο συστήματα ταυτόχρονα.

Η συνολική ισχύς φτάνει τους 356 ίππους και η ροπή τα 81,5 kgm, με αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 1.395 κιλών, οι επιδόσεις να είναι αντίστοιχες μιας Μ3: τα 0-100 km/h έρχονται σε 4,8 sec, ενώ η τελική φτάνει τα 250 km/h. Κι όλα αυτά με κατανάλωση μόλις 3,7 λίτρα/100 km και εκπομπές CO2 99 gr/km -τιμές δηλαδή αντίστοιχες ενός Prius. Οι μπαταρίες φορτίζονται είτε από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση, είτε από πρίζα. Σε μία συμβατική πρίζα (220V, 15Α) ο χρόνος φόρτισης είναι 2,5 ώρες, ενώ σε μία υψηλής τάσης (380V, 32A) μόλις 44 λεπτά. Λειτουργώντας μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες, η αυτονομία είναι 50 km, αλλά ο turbodiesel προσθέτει άλλα 640.

Το Vision Efficient Dynamics είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που εξελίχθηκε υπό την επίβλεψη του νέου διευθυντή σχεδίασης της BMW, Adrian Van Hooydonk, και ξεχωρίζει για τη φουτουριστική του εμφάνιση μέσα-έξω και, κυρίως, τις κάθετα ανοιγόμενες, ενιαίες για εμπρός και πίσω επιβάτες, πόρτες. Όπως δηλώνει ο ίδιος ο Van Hooydonk, στόχος του ήταν "να δημιουργήσει ένα πιο αρμονικό σχήμα, βελτιστοποιώντας ταυτόχρονα την αεροδυναμική". Και, αν και το σχήμα της αποκλείεται να περάσει αυτούσιο σε μοντέλο παραγωγής, πολλά στοιχεία του (όπως, π.χ., η μάσκα) θα επηρεάσουν τα μελλοντικά μοντέλα της BMW.

Πηγη:DRIVE magazine

https://www.drive.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=10281&Itemid=61